گزارش به سازمان بازرسی در مورد وضعیت مخاطره آمیز صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت

? گزارش به سازمان بازرسی وضعیت مخاطره آمیز صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت

بسمه تعالی
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای درویشیان( دام عزه)
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

موضوع :
وضعیت مخاطره آمیز صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت
با سلام و احترام به استحضار میرساند …
پیرو فرامین داهیانه مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با فساد، ویژه خواری و رانتخواری، اختلاس، حیف ومیل دارایٔی ها و اموال مردم و سوء استفاده از حق الناس و سوءمدیریت ها درجهت اشرافی گری…حسب وظیفه شرعی و قانونی مراتب اضطراری ذیل را در مورد صندوق مذکور با امید وتقاضای رسیدگی جامع و دقیق تقدیم میدارد.
از شهریور سال ۱۳۹۲ با حکم انتصابی وزیرنفت هییٔت امناء و هییٔت ریٔیسه جدید برای اداره امورصندوق مذکور تعیین گردید.
هرچند در دولت قبل نیز مسیٔولین صندوق عملکرد شفاف بر جای نگذاشتند و در عمل صندوق با میلیاردها تومان زیان و خسارت روبروبود…
لیکن گروه جدید بسیار بدتر از اسلاف خود تاکنون صندوق را به ورشکستگی رسانده اند که حتی طبق گزارشهای محدود حسابرسی عمومآ مشروط و مردود میلیارد ها تومان دارایٔی ها به عنوان مطالبات راکد، سوخت شده و سرمایه گذاریهای زیانده و جهت دار از صندوق خارج شده و از بین رفته و امکان جبران ندارد.
نمونه اختلاس در شرکت پالایش نفت جی پس از حدود ده سال توسط دستگاه نظارت و نهادهای قضایٔی پی گیری شده است.
گروه هلدینگ راهبران جوان آرمان بیش از ده هزار میلیارد تومان زیان وخسارت به بار آورده است و متهمین برخی فراری و پی گیری قضایٔی جدی توسط مسیٔولین صندوق مشاهده نمیشود و تمام حرکات و تصمیمات و مصاحبه ها در جهت کتمان حقایق و پرده پوشی به بهانه های مختلف میباشد.
بیش از هفتاد درصد دارایٔی صندوق بدهی است که منابعی برای تسویه آن عملا وجود ندارد و حدود پنجاه درصد آن مطالبات راکد و زیان آنباشته که امیدی به وصول و یا جبران بخشی از آنها مشاهده نمیشود.!!!

در ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ هیات امنای صندوق اساسنامه ای خودخوانده بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون اذن ذینفعان برای مجموعه ای با قدمت ۷۰ سال فعالیت که از بدو فعالیت حقوقی داشته بعنوان یک موسسه غیر تجاری و با سرمایه صفر اگهی و به ثبت می رسانند که با هشیاری وتلاش ذینفعان صندوق دیوان عدالت اداری آنرا طی دادنامه ۱۰۲۵مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۲ ابطال مینماید که این نمونه ای بارز از وجود سوء جریان در اداره صندوق است.

با تصمیمات شتابزده و با هدف از بین بردن سوابق سوء استفاده ها حیف ومیل دارایٔی ها هلدینگ بزرگ بیست ساله بنام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت را با بهانه واهی تحریم منحل و شرکتی بی نام و نشان را جایگزین آن نمودند که عملکرد سال ۱۳۹۶آن فاجعه جدیدی را با سود آوری کمتر از سه درصد و مطالبات راکد و لاوصول و بدهی عمده نشان میدهد.
بیش از پنج هزار میلیارد تومان زیان انباشته در مجموعه شرکتهای صندوق وجود دارد.
بیش از سی شرکت و مشارکت درخارج از کشور ایجاد که درطول بیست و چند سال گذشته حتی یک دلار یا یورو به داخل کشور وارد نشده است.
شرکتهای مذکور بیشتر برای سفرهای نا معلوم به خارج ازکشور، اقامت، گردشگری و انتقال ارز فقط برای هزینه نمودن و حیف ومیل دارایٔی ها..
نمونه شرکت پتروکام لیمتد لندن ثبت شده در ۲۳ سال پیش در جزیره ویرجین انگلیس که هر سال حدود سه تا پنج میلیون دلار هزینه غیرمفید و زیان داشته است.

شرکت دیگر در لندن به نام NTT حدود هیجده سال عملکرد هیچ و پوچ با هزینه و زیان بیش از هشتاد میلیون پوند تسهیلات سررسید شده به نام پروژه که وجود خارجی نداشته است.

شرکتهای دیگری در امارات، مالزی، اتریش، ژاپن، جزایر جرج تاون، اسپانیا، هندوستان، ترکیه، افریقا، و سایر نقاط دنیا با اهدافی که مسیٔولین صندوق بایستی توضیح دهند.
حدود یکصد شرکت تراستی را با صندوق شریک نموده اند و تسهیلات و وامهای کلان به این شرکتها به بهانه خرید سهام از بورس و جمع آوری سهام به منظور ظاهری به دست آوردن حداکثری سهام شرکتهای بورسی در اختیار این شرکتها قرار داشته و کماکان دارد .

مدیران آنها اغلب و عموماْ از بستگان و وابستگان با حقوق و پاداشهای کلان و هزینه های بی حساب و کتاب و افراد خارج از صنعت نفت…
نمونه شرکت مدیران پیشکسوت همراز…
مدیران بصیر…
تامین سرمایه سپهر…
کارگزاری خبرگان سهام..
و… بیمه ما…..
گروه سرمایه گذاری خوارزمی…
و..
هییٔت ریٔیسه صندوق برخلاف حدود اختیارات در سال ۱۳۹۵ محرمانه مصوب نموده است که ۱۶۳ شرکت را که دارایٔی ها و اموال قابل ملاحظه ای دارند به بهانه زیان ده بودن به معرض فروش بگذارد البته با ترک تشریفات که قطعا خریداران آنهایٔی هستند که اطلاعات و ثروت رانتی دارند.مسیٔولین صندوق باید پاسخگو باشند که مبالغی بابت خرید ۵۱ درصد یا بیشتر سهام شرکت روغن سازی آمریکایٔی نشنال لوب دبی در کشور امارات از صندوق پرداخت شده است و مدیرانی که طی چند سال به ماموریت امارات در تردد بودند چه سرنوشتی پیداکرد و پولها چه شد.؟ !

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت
یکی از هلدینگ های صندوق مبلغ یک میلیون دلار برای خرید فرمول افزودنی روغن موتور به شرکت ملبری در فرانسه پرداختند که عملاْ چنین شرکتی وجود خارجی نداشت و اخیرا” آن را مطالبات سوخت شده به حساب منظورنمودند.

جا دارد بازرسان از مسیٔولین صندوق سوال نمایند که نمیدانستند حدود صد سال است کشور فناوری روغن سازی موتور را با کیفیت مرغوب دارد.
دریافت کننده یک میلیون دلار را چه کسانی دریافت کردند.!!؟؟
طبق گزارشهای حسابرسی سال ۱۳۹۶هیچکدام از انبوه بدهکاران عمده بدهی خود را به صندوق و شرکتهای زیر مجموعه آن تایید نکرده اند و نمی کنند.
مسیٔول کیست ؟
چه کسانی باید پاسخگو باشند.؟

آیا صندوقی که در مجموعه خود شرکت هلدینگ سرمایه گذاری دارد که درون شرکت هلدینگ اداره امور سهام وجود دارد مدیران و مسیٔولین وقت صندوق به چه منظور و هدفی ۵۱ درصد شرکت کارگزاری خبرگان سهام با سرمایه موهوم ۳/۵ میلیون تومانی !! را از دوستان و همکلاسی ها و همشهری ها درحدود ده سال پیش به مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان می خرند وپس از حدود سه تا پنج سال کارگزاری کوچک مذکورددر مراکز استانها صاحب ساختمانهای تجاری و برجهای بزرگ میشوند،

مدیریت کارگزاری را با حقوق و پاداش نجومی و کارمزد دوسره از خرید و فروش سهام و قطعا استفاده از رانت عهده دار میشوند و درحال حاضر بقیه سهم خود را به حدود ۱۰ میلیارد تومان به صندوق فروختند و رفتند والان کجا هستند!!؟؟

سرنوشت سرمایه گذاریهای شرکت هلدینگ سرمایه گذاری صنعت نفت در سوریه و لیبی قبل از اینکه جنگی در آن کشورها رخ دهد چه شده است و میزان هزینه ها و زیان را اعلام کنند.
چه میزان دارایٔی صندوق را از بین بردند.؟!
پروژه عربین کانال درالعین امارات و دبی و خرید ۱۳ میلیون دلار تجهیزات حفاری دست دوم چه وضعیتی پیدا کرد و تجهیزات در سواحل قشم پوسیدند و از بین رفت چه کسانی پاسخگو هستند ؟؟!!

مسیٔولین صندوق اعلام نمایند زمین مرغوب آجودانیه تهران را چگونه و به چه کسانی و به چه قیمتی فروختند ؟ آیا مزایده ای برگزارگردید ؟
یا به صورت رانتی به دوستان وخودی ها به قیمت نازل واگذارگردید.!!؟؟

شرکت هواپیمایٔی نفت چگونه واگذار گردید و به چه قیمتی به فروش رسید و خریداران چه اشخاصی هستند؛آیا منافع صندوق و ذینفعان در این معاملات حفظ و صیانت شده است ؟؟!!!

هشت دستگاه مجتمع بزرگ ساختمانی صندوق توسط شرکت ورشکسته به تقصیر مهندسی ساختمان صبا نفت با استفاده از مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات ویژه دریافتی از بانک مهراقتصاد به صورت فروش اقساطی به چه اشخاصی بدون برگزاری مزایده به
فروش رسیده است و آیا سودی نصیب صندوق شده است یا خیر؟؟!!

مسیٔولین صندوق میزان تعهدات و بدهی های احتمالی حاصل از دعاوی را که در صورتهای مالی سال ۱۳۹۶و ترازنامه تلفیقی درج نگردیده است را اعلام نمایند که چه بخشی از دارایٔی های صندوق را از بین خواهد برد.!!!
حدود ۱۷۰۰۰ نفردر مجموعه های عافیت طلبی و حیاط خلوت های ظاهرا به صورت شرکتهای تجاری، تولیدی و خدماتی به صورت ترکیبی زنجیره ای و هرمی مشغول هستند که اغلب تخصص و تجربه قابل ملاحظه ای ندارند و رابطه فامیلی و دوستی؛ وابستگی پیچیده ای بین آنها برقرار است که وزیر سابق نفت تعداد کثیری را به همین دلیل مرخص نمود.

نفتی ها لطفا در سطح کشور منتشر کنند.

من الله التوفیق

جمعی از کارکنان شاغل و بازنشستگان و بازماندگان خدوم صنعت نفت کشور

مستندات :

میزان سرمایه گذاری صندوقهای بازنشستگی نفت در شرکتهای فرعی
تاریخچه و فعالیتهای صندوقهای بازنشستگی نفت و تعداد کارکنان
گزارش جسابرسان مستقل برای سال  ۹۷
اسناد تخلفات و تصییع اموال صندوفها به بهانه خرید شرکتهای مجعول و یا ورشکسته
مطالبات وصول نشده صندوقهای بازنشستگی نفت
تعهدات و بدهی هاو دارایی های احتمالی

گزارش حسابرسان مستقل برای سال ۹۷

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. محسن گفت:

    چراسودسهام نفت را نمی دهند چرابازنسشته رادر کانون اهواز درباشگاه عضو نمی‌کنند چرا بعداز سالها واحد گردشگری بازنشسته چهل سال کار کرده رابه مشهد ویا هرجای دیگر نمی‌رسانند چرا یکنفرباید سالها مسئول کانون باشد که فکرکند همه چیز درسته خودش است چرا تمام کانون های کشور برنامه های رفاهی درهمه فصول وجوددارد ولی درقانون نفت اهواز هیچ برنامه ریزی وجود ندارد چرا سهمیه زایسرا ومحمد ابادرا با اینهمه تجهیزات بالا نمی‌برند مگر این بازنشسته چندسال دیگر زنده است که برای رفاه حالش هیچ اقدامی نمی‌شود چرا اداره بازرسی سرزده به کانون اهواز نمی‌آید وروابط حاکم بر کانون را ملاحظه نمی‌کنند دراین منطقه گرم وسوزان وخاک خیز خوزستان کی رفاه حاصل نمی‌شود چرا برای بازنشستگان استخر وباشگاه ایجاد نشود وامکانات شرکت درمناطق نفت‌خیز به عموم داده می‌شود چرا هراعتراضی نسبت امکانات رفاهی در کانون نفت اهواز می‌شود می‌گویند برو شکایت کن چرا سیستم اطلاع رسانی نفت درست نمیشود

  2. دایم بچاری ۶۱۳۱۷ گفت:

    از تنظیم کنندگان شکایت سپاسگذازم ، امیدوارم قوه قضاییه بدون چشم داشت و با خلوص نیست و عدالت جهت حفظ اموال زحمت‌کشان مملکت که تا کنون باجدیت کامل و با فعالیت مخلصانه در حفظ اموال شما نفت در جهت استمرار تولید و تامین بیش از یک چهارم بودجه در جهت پیشرفت مملکت ،پیگیر واحرای عدالت کوشا باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *