مطالبه ۷ هزار نفر از کارکنان نفت برای اجرای ماده ۱۰

شرایط کار سخت در مناطق عملیاتی را جبران کنید

حدود ۷ هزار نفر از پرسنل رسمی صنعت نفت با ثبت سوژه‌ای در «فارس من» خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و بهبود معیشت آن‌ها با توجه به شرایط طاقت‌فرسای کار در مناطق عملیاتی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری با ثبت سوژه‌ای در سامانه «فارس من» با عنوان «درخواست اجرای قانون ماده ۱۰ وزارت نفت» مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت از این وزارتخانه را مطرح کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.
در ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت آمده است: نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در «واحدهای عملیاتی و تخصصی» شاغل می‌باشند با رویکرد رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ سرمایه انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب رئیس جمهور می‌رسد.
همانطور که مشخص است این ماده قانونی به شیوه ترمیم حقوق و مزایا جهت نگهداشت کارکنان مشاغل عملیاتی اشاره می‌کند که به نوعی به دنبال رفع تبعیض و رویه عادلانه در پرداخت حقوق و دستمزد آنها است.
*افراد نزدیک به زنگنه از سال ۹۳ مانع از اجرای ماده ۱۰ شده‌اند
در ادامه مطالبه پرسنل رسمی صنعت نفت ایران ذیل سوژه «فارس من» آورده شده است:
«رئیس جمهور محترم دولت مردمی جناب آقای آیت الله رئیسی و وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس اوجی؛ با سلام و احترام، ما پرسنل رسمی صنعت نفت نسبت به موارد زیر مطالباتی را داریم.
  1. اجرا و ارتقای جدول حقوق بدو استخدام آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت برگرفته از ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت
  2. بازخواست مسببین وضع موجود خصوصا افراد نزدیک به زنگنه‌ که اجازه اجرای قانون ماده ۱۰ را از سال ۹۳ تاکنون نداده‌اند.
همچنین خواستار پوشش خبری مطالبات به حق خود از رسانه‌های داخلی به جای وارونه جلوه دادن این مطالبات توسط رسانه‌های معاند هستیم و درخواست داریم در اسرع وقت مطالبات کاملا قانونی ما اجرا شوند».
*کارکنان صنعت نفت در شرایط طاقت‌فرسایی کار می‌کنند ولی از آنها حمایت نمی‌شود
در این راستا رضا حق‌خواه سردبیر سوژه با عنوان «درخواست اجرای قانون ماده ۱۰ وزارت نفت» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مطالبات پرسنل رسمی وزارت نفت گفت: مطالبه پرسنل رسمی صنعت نفت ایران به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. نخستین مطالبه ما، اجرا و ارتقای جدول بدو استخدام ماده ۱۸ فصل ۵ از آیین نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت، برگرفته از ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱/۲/۱۹ است. 
سردبیر سوژه فارس من گفت: این جدول از سال ۹۳ و با ترک فعل مسئولان دولت قبل  اجرایی نشده است. از طرف دیگر با توجه به نص صریح ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مبنی بر رویکرد تقویت‌پذیری و حفظ نیروی انسانی متخصص می‌بایست بر طبق بند ۴ ماده ۱۹ از فصل ۵ آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی صنعت نفت و تورم موجود در جامعه و به جهت جبران وارونگی نظام جبران خدمت و همچنین جذب‌های آتی، جدول ارتقا نیز پیدا کند.
وی اظهار داشت: در این بین استفاده از سایر پتانسیل‌های آیین‌نامه مانند افزایش درصد ترفیع از ۵ به ۱۰ درصد، ارتقای خدمات بهداشت و درمان، اصلاح اساسنامه صندوق‌های بازنشستگی و غیره نیز مورد توجه پرسنل می‌باشد.
سردبیر سوژه فارس من گفت: لازم به ذکر است برخلاف تصور عموم مردم، طبق آمار بانک مرکزی حقوق دریافتی کارکنان رسمی صنعت نفت در بین ۱۰ ارگان اول کشور قرار ندارد و این در حالی است که شرایط شغلی طاقت فرسایی بر ما حاکم است.
وی عنوان کرد: همچنین برکناری مسببین وضع موجود نیز از جمله مطالبات ماست که خط مشی دولت مردم و جزو دستورات آیت الله رئیسی نیز است و این خواسته تغییرناپذیر ماست.
بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسئولان خواستار توضیح در این‌باره شده است و پیگیری این مطالبات در گزارش‌های بعدی ادامه‌ خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *