پاسخ وزارت نفت به یادداشت محمود خاقانی در روزنامه «جهان‌صنعت»

پاسخ وزارت نفت به یادداشت محمود خاقانی در روزنامه «جهان‌صنعت»

🔐 قفل‌های بسته چندساله را باز کردیم

⁉️ درخصوص صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، نظرات و مواضع مهندس اوجی وزیر نفت کاملا شفاف و واضح بیان شده است. ایشان بر غیردولتی ماندن صندوق و عدم‌وابستگی آن به دولت تاکید دارند و در عین حال از اینکه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با قدمت هفتادوپنج ساله در ۲ سال گذشته، به شکل عملیاتی در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشته حمایت خود را ابراز کرده است. وزیر نفت در پیام خود به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با اشاره به نشانه‌های رویکرد نوین مدیریت در این صندوق که سبب احیای طرح‌های راکد و نیمه‌راکد، شتاب‌بخشی به پروژه‌های در دست اجرا، شروع عملیات اجرایی چند طرح توسعه‌ای جدید، بهبود بهره‌وری، وصول مطالبات، نظارت و پایش میدانی دارایی‌ها و شفاف‌سازی، نهادینه‌سازی تفکر بنگاه اقتصادی و در نهایت حرکت به سمت خلق منابع پایدار درآمدی و افزایش توان مالی صندوق‌ها شده است، تصریح کرد: اینجانب براساس گزارش‌های دقیق کارشناسی رویکردهای عملیاتی نوین صندوق‌ها را برای کارکنان صنعت نفت، دلگرم‌کننده دیدم. صندوق بدون دریافت بودجه‌ای از دولت، همه تعهدات قانونی خود را با تکیه بر اصول ذکرشده انجام داده است. نمونه‌ای از این تعهدات قانونی در یک‌سال گذشته بهبود چند مرحله وضع دریافتی بازنشستگان و بازماندگان گرانقدر صنعت نفت با رویکرد متناسب‌سازی بوده است. بنابراین آنچه نویسنده گزارش «جهان‌صنعت» در آن می‌دمد غیردقیق، غیرمستند و مصداق تشویش اذهان کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت به شمار می‌رود که امیدواریم ایشان رویه خود را در این زمینه تغییر داده و با برداشتن عینک تعلقات گروهی و جناحی، واقع‌بینی را جایگزین کنند.

پ / ن : قضاوت با مخاطبان گرامی آیا آنچه در پاسخ توسط روابط عمومی وزارت نفت آورده شده جز دادن شعاری پوچ معنی دیگری هم دارد ؟!
البته باید عرض کنیم قفل ها قبلا توسط اسلاف حکمران در صندوق های بازنشستگی شکسته شده بود و برای همین هم امروز کفگیر سرمایه ها به ته دیگ خورده و مسئولین کارنابلد و احیانا رسوبی از دوران گذشته همچنان در گِل مانده اند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *