نگرانی بدنه صنعت نفت نسبت به ظهور آقازاده‌ها در این صنعت

 

نگرانی بدنه صنعت نفت نسبت به ظهور آقازاده‌ها در این صنعت

آقای بیات شفاف سازی کنید!

دومین ابهام موجود آنکه واقعا در صنعت پتروشیمی توانمندتر از پسر آقای بیات برای حضور در هیات مدیره تجارت صنعت وجود نداشته است؟
نفتی ها  /
شاید این روزها با عنوان آقا و آقازاده صنعت نفت از آنان یاد شود و شاید بگویند آقایان نفت که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته‌اند برای پرکردن جای خود از پسرانشان بهره می‌برند که شاخص ترین آن یاد کردن از بیات و پسرش است! اما اگر از تمام این شایدها و بایدها بگذریم یک چیز به قوت خود باقی است و آن اینکه پس ازاین همه شایعات و واقعیت‌ها در خصوص پسر بیات رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت پس از قدرت گرفتن پدرش در نفت سیزدهم، لازم است اینبار عبدالحسین بیات به عنوان نماینده بازنشستگان صنعت نفت و البته نیروی انسانی این صنعت که سرمایه خود را به دستان وی سپرده‌اند، پاسخی شفاف به تمام ابهاماتی بدهد که الان مطرح است و همه آنها به دلیل سکوت وی بی پاسخ و مبهم باقی مانده‌اند!
اولین سوالی که ذهن اغلب نیروی انسانی فعال در صنعت نفت کشور را به خود مشغول کرده اینست که واقعا اگر آقای بیات در دولت سیزدهم چنین قدرت نگرفته بود،پسر وی با کمتر از ۱۰ سال سابقه کاری آنهم در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، می‌توانست به سمت‌هایی چون عضو هیات مدیره تجارت صنعت خلیج فارس، همراهی با تیم‌های مذاکراتی و بهره‌گیری از نام‌های مستعار  و حتی مشارکت با عباس بهشتی ( سرپرست اسبق حراست نفت )  در بخش فروش نفت در عراق و … طی ماه‌های گذشته دست یابد؟
دومین ابهام موجود آنکه واقعا در صنعت پتروشیمی توانمندتر از پسر آقای بیات برای حضور در هیات مدیره تجارت صنعت وجود نداشته است؟
سوال بعدی که همچنان مبهم است اینکه چرا پسر آقای بیات باید با تیم نفت سپاهان با نام مهندس باقری به امارات سفر کند؟ که اگر چنین نیست باید شفاف سازی لازم صورت بگیرد!
سوالات بسیار است از شایعاتی که می‌گویند؛ آقازاده حتی در انتصاب مدیران زیر مجموعه صندوق هم بسیار تاثیرگذار است و یا اینکه اختیارات و سمت‌های وی تنها به این موارد مطرح شده ختم نمی‌شود؛ اما به هر شکل باید عبدالحسین بیات به جهت جایگاهی که در آن قرار گرفته پاسخگوی بدنه صنعتی باشد که تمام سرمایه شان را در اختیار وی قرار داده‌اند تا وی برپشت میز مدیریتی بنشیند که این روزها تنها نتیجه آن در ذهن اغلب افراد بدنه این صنعت، شاید سوء استفاده وی از این جایگاه برای پسرش باشد!
دراین بین اغلب بدنه صنعت نفت خواستار پاسخ شفاف و به دور از فرافکنی عبدالحسین بیات رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت هستند تا پرده از ابهاماتی برداشته شود که خطر ظهور آقازاده‌ها در نفت را تقویت کرده است! دراین بین ضروری است که نهادهای نظارتی هم به این موضوعات که این روزها به شدت باعث دلسردی نیروی انسانی نفت شده ورود کنند و پاسخی شفاف دریافت نمایند.

 

نوبسنده : آذر جزایری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *