هشدار به هیئت امنای صندوقهای بازنشستگی و پس انداز و رفاه صنعت نفت

هشدار به هیئت امنای صندوقهای بازنشستگی و پس انداز و رفاه صنعت نفت

 هرچند کارکنان شاغل و بازنشسته ( که صاحبان اصلی صندوق بازنشستگی نفت هستند ) را از دسترسی به چگونگی و روند اداره صندوق خودشان محروم کرده اند و یک عده خاص که محرم وزیر نفت هستند فقط در جریان فعل و انفعالات صندوق و زیر مجموعه آن قرار دارند باین معنی نیست که ساکت بنشینیم و نظاره گر باشیم .

ما بر خود وظیفه میدانیم تا آنجا که میتوانیم از وقایع و اتفاقات داخل صندوق و گزارشات مربوطه ,دوستان زحمتکش خود را آگاه نمائیم ، ما اطمینان داریم با تحولاتی که در کشور در حال وقوع است دست غارتگران و چپاولگران اموال و سرمایه کارکنان صنعت تفت برملا خواهد شد و اختیار این سرمایه عظیم ( اگر چیزی از آن باقی مانده باشد ) بدست خودمان خواهد افتاد .

اکنون به چند صحنه دیگر از نارسائی ها و تخلفات صندوق میپردازیم  :
در میان بیش از دویست شرکت زیر مجموعه صندوق تعداد زیادی شرکت تاسیس شده در کشور های اروپائی ۔ آسیائی – افریقائی وجود دارد که معلوم نیست ماهیت آنها و دلیل تاسیس و کارآیی آنها چیست و سالیانه مقادیر قابل توجهی ارز بمصرف آنها میرسد . آیا کسی هست هزینه های مصرف شده و بازدهی این شرکتها را برای صاحبان سرمایه توضیح دهد ؟ فایده وجودی اینها چه بوده است ؟ .
در شهریور ۹۷ یکی از مسئولین صندوق در مصاحبه خود ضمن بزرگنمائی پروژه ها و طرحهای در دست اجرا به یک نکته اشاره کردند که ارزش دارائی های صندوق ۱۹ در صد افزایش یافته است آنهم در شرایطی  که صورتهای مالی در سال ۹۷ هنوز صادر نشده باید پرسید این ارقام را از کجا استخراج کرده اید ؟ ثانیا کل دارائی ملت ایران بدلیل تورم بیش از ۴۰ در صد و چند برابر شدن نرخ ارز بصورت کاذب چند برابر شده است بنابر این هنری اتفاق نیافتاده و نتیجه زحمات بیدریغ ! این حضرات نبوده است .

ما که دستمان به تصمیم گیران پروژه های صندوق نمیرسد ولی آیا اینهمه پروژه در دست اقدام و نیمه کاره که سالهاست بودجه میخورند طرح توجیهی داشته اند و یا بفرمایش سران وزارت و توصیه آنها سرمایه گذاری شده ؟ میلیاردها دلار سرمایه شاغلین و بازنشستگان در گیر است و برابر وعده مسئولین در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۷ افتتاح و بهره برداری خواهد شد ؟ آیا این است صیانت از سرمایه صندوق بازنشستگان ؟


والسلام

جمعی از بازنشستگان دلسوخته صنعت نفت

گزارش حسابرسی سال ۹۷

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. حسنعلی نیکبخت گفت:

    با سلام، بایستی عاملان این خیانت وتخلفات را هرچه سریعتر توسط دستگاه قضا موردپیگردقرار داد.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *